Jesteś tutaj:Strona Główna > Katalog > Koła > Dętki - to trzeba wiedziećrejestrujzaloguj

Dętki - to trzeba wiedzieć

 

image Rozmiar dętki
Istotna jest nie tylko średnica koła, do jakiego chcemy zastosować konkretną dętkę, bardzo ważna jest także szerokość opony. Dętka przeznaczona do wąskiej opony nie napełni wystarczająco szerszej i będzie bardziej narażona na przebicie. Zbyt dużej dętki w wąskiej oponie nie da się dobrze ułożyć i właściwie napompować.

Rodzaj wentyla
Obręcze mają otwór przystosowany do dwóch rozmiarów średnic zaworów: 6 lub 8 mm. Obok zestawiamy występujące na rynku rodzaje wentyli.

Długość wentyla
Obręcze o wyższym profilu i obręcze „aero” wymagają dłuższych (48 – 60 mm) zaworów. Normalny zawór o długości ok. 35 mm może uniemożliwiać napompowanie koła i zabezpieczenie zaworu.

Typy wentyli:

  1. AV -  Ø 8 mm – najpopularniejszy wentyl stosowany w dętkach do rowerów górskich. Długość: 35 - 48 mm. Inne nazwy: gruby, samochodowy, Shrader, GP-3.
  2. AV -  Ø 8 mm – różni się od wentyli Shrader brakiem gwintu na zewnętrznej części wentyla. Długość: 32, 34 i 45 mm. Inne nazwy: Shrader American.
  3. DV -  Ø 6 mm – wentyl stosowany w rowerach dziecięcych, w Polsce pamiętamy je z rowerów serii Wigry itp. Długość: 32 mm (DV) i 40 mm (DV long). Inne nazwy: Dunlop, GP-1, Valve Blitz, Wood.
  4. RV -  Ø 6 mm – wentyl stosowany w rowerach pochodzenia włoskiego. Wadą tego systemu jest brak możliwości wymiany samego zaworu w korpusie. Długość: 40 mm. Inne nazwy: Regina, włoski.
  5. SV -  Ø 6 mm – bardzo popularny wentyl stosowany w dętkach rowerów szosowych, trekkingowych, a także górskich. Długość: 36 mm (SV) i 55 mm (SV long). Inne nazwy: cienki, francuski, Presta, Sclaverand.

wczytywanie...

schowek

Aby korzystac ze schowka musisz być zalogowany

porównaj